İyileştirme Süreci

 
İyileştirme Süreci Döngüsü
1. Ölçme araçları ve diğer girdiler (üst yönetim, alt yapı vs. kısıt ve öneriler/beklentiler) ile mevcut sistemin işleyişine yönelik veriler toplanır ve analiz edilerek ilgili komisyon tarafından “Bölüm Eğitim, Ölçme ve Analiz Raporu” (BEAP) hazırlanır (dönemlik/yıllık).
2. Sonuçlar Bölüm Kurulu tarafından yapılan bir çalıştay ile değerlendirilerek iyileştirmeye yönelik “Bölüm İyileştirme Faaliyetleri Planı(BİFP)” hazırlanır ve ilgili uygulayıcılara iletilir.
3. BİFP kararları, kısa/orta ve uzun vadede eğitim sürecinde ilgili taraflar tarafından uygulanır.
4. Uygulama sonucunda raporlar hazırlanır ve/veya önceki adımların işletilmesi için ölçme ve analiz aşamasına dönülür.
5. Uygulamaya bağlı olarak sadece raporlama yapılması durumunda, raporlar BIFP hazırlama aşamasında kullanılır.


İyileştirme Süreci Döngüsü

Girdiler/Ölçme araçları

Anketler (periyot)

  • Öğrenci memnuniyeti (1 yıl)
  • Mezun (2-3 yıl)
  • İşveren (2-3 yıl)
  • Bölüm altyapı ve Laboratuvar (2-3 yıl)
  • Stajar (2-3 yıl)
  • Yeni mezun (1 yıl)
  • Ders değerlendirme formlar (Merkezi-dönemlik)

Komisyon ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri

  • Tasarım Projeleri Değerlendirmeleri
  • Öğretim Elemanı Ders Değerlendirme Formları
  • Bölüm Komisyonları ve Kurul Raporları

Danışman Kurulları

  • Bölüm Danışma Kurulu (BDK)
  • Öğrenci Danışma Kurulu (ÖDK)

Değerlendirme yöntemi

  • Anketler, raporlar, formlar Ölçme ve Değerlendirme komisyonu tarafından değerlendirilip raporlanır (Bölüm Eğitim, Ölçme ve Analiz Raporu-BEAP)
  • Bölüm kurulu toplanarak uygulama/değişiklik önerileri hazırlar (Bölüm İyileştirme Faaliyet Planı-BİFP). Öneriler veya uygulama tipik olarak aşağıdaki şekilde planlanır
    • Kısa vadeli faaliyetler (K-Tipi Faaliyet)
    • Orta vadeli faaliyetler(O-Tipi Faaliyet)
    • Uzun vadeli faaliyetler (U-Tipi Faaliyet)
  • Uygulama/değişiklik önerileri uygulanmak üzere ilgili taraflara iletilir
    • Öğretim elemanları,
    • Bölüm Komisyonları
    • İdari ve teknik personel
    • Üst yönetim (Dekanlık/Rektörlük)


Uygulama ve Raporlama

  • BİFP kararlarındaki K, O ve U- tipi faaliyetler muhatap kişi ve/veya komisyonlar tarafından eğitim sürecinde uygulanır (dönemlik ve/veya yıllık).
  • Her bir muhatap kişi/komisyon hangi kararları ne ölçüde uyguladığını (K,O, U tipi), kendi ölçme yöntemlerini de (ders öğrenme çıktı anketleri ve diğer ölçme yöntemleri, mülakat, toplantı vs.) kullanarak uygulama sonuçlarını raporlar (öğretim elemanı ders değerlendirme formu ve diğer bireysel rapor, faaliyet/ders raporları).
  • İlgili değerlendirme raporu, ölçme ve iyileştirme komisyonu tarafından değerlendirilir ve “Bölüm Eğitim, Ölçme ve Analiz Raporu (BEAP)” hazırlanır.
  • BEAP raporu ve diğer analiz sonuçları ile bölüm kurulu tarafından bir çalışma yapılarak BİFP hazırlanır.